Voorstellen van de speelsters

Richting het EK <19 in Nederland willen we graag de speelsters aan u voorstellen. Vandaag stellen we Estavana Polman en Lynn Knippenborg aan u voor. Beide speelsters waren dit seizoen tot het einde in de race voor de landstitel. Estavana Polman bij T+A/VOC Amsterdam en Lynn Knippenborg bij MizuWaAi/Dalfsen. Hoewel de ploeg uit Dalfsen de beste papieren had, werd het op de laatste speeldag toch nog even spannend toen er bij rust tegen een achterstand aan werd gekeken. Uiteindelijk wist MizuWaAi/Dalfsen de laatste wedstrijd te winnen en de titel daarmee te bemachtigen. Voor Lynn Knippenborg is het een titel met een dubbel gevoel. Natuurlijk prachtig dat haar club landskampioen is geworden, maar door een langdurige blessure heeft zij dit jaar niet kunnen spelen. Beide speelsters hopen tijdens het EK <19 in actie te komen en een medaille te veroveren!

Estavana Welke landen denken zijn volgens jullie favoriet voor de titel op het EK <19?

Estavana: “Zweden, Noorwegen, Denemarken en Rusland. Eigenlijk de gebruikelijke landen. En natuurlijk Nederland!” Lynn: “Denemarken, Noorwegen en Rusland zijn altijd favoriet. Ik verwacht dat zij weer in de top gaan eindigen.”

Mocht je de finale van het EK <19 halen, tegen welk land zou je dan willen spelen? Estavana: “Maakt me niet uit. Als we zover zijn gekomen, dan winnen we die finale ook nog wel!” Lynn: “Denemarken”

Het competitieseizoen zit erop. Nu gaan jullie vol voor die medaille op het EK <19. Maar wat zijn jullie ambities op de lange termijn? Lynn: “Op dit moment ben ik aan het revalideren van een afgescheurde kruisband. Die blessure heb ik opgelopen tijdens het WK <18 in de Dominicaanse Republiek. Gelukkig komt het einde van de revalidatie nu in zicht en mag ik hopelijk weer snel spelen. Als ik helemaal hersteld ben zou ik graag in het buitenland gaan handballen en natuurlijk in het Nederlands team!” Estavana: “Ook ik wil in het buitenland gaan spelen. Voor mij komt die droom volgend seizoen al uit. Dan speel ik bij Sonderjyske in Denemarken. Daarnaast wil ik een vaste waarde worden in het Nederlands team. Dat hoop ik over vier jaar te hebben bereikt. Het is altijd mijn doel geweest om een belangrijke speler te worden, dat mensen echt voor jou naar een wedstrijd komen kijken, omdat je het verschil kunt maken. Dat hoop ik te bereiken.”

LynnWe legden Estavana en Lynn nog een paar lastige keuzes voor:

Duitsland of Denemarken? Lynn: “Eerst Duitsland en dan Denemarken.” Estavana: “Denemarken”

Handbal of studie? Estavana: “Handbal, maar studie is ook belangrijk. Dat heb ik me wel gerealiseerd na mijn ongeluk in 2009, dat het ook zo over kan zijn. Ik ben nu bezig met het CIOS en ga in Denemarken niveau 4 afmaken.” Lynn: “Handbal”

Medaille EK<19 of landskampioen met je eigen club? Lynn: “Dit jaar medaille op EK <19 en dan volgend jaar (weer) landskampioen!” Estavana: “Nu een medaille op EK <19.”

EHF Champions League winnen of medaille Olympische Spelen?  Lynn: “Medaille op Olympische Spelen” Estavana: “Allebei!”

Doelpunt of assist? Estavana: “Assist” Lynn: “Assist”

The Voice of Holland of Boer zoekt vrouw? Lynn: “Boer zoekt Vrouw” Estavana: “Boer zoekt Vrouw”

Twitter of Facebook? Estavana: “Weet ik niet, gebruik allebei.” Lynn: “Facebook”

iPhone of Blackberry? Lynn: “Blackberry” Estavana: “iPhone”

Lady Gaga of Bruno Mars? Lynn: “Bruno Mars” Estavana: “Bruno Mars”

Plaats een reactie